Usługę opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Szczucin mogą świadczyć firmy posiadające zezwolenie Burmistrza Szczucina.
Obecnie usługę mogą świadczyć:
- Zakład Usług Komunalnych „ZUK”, 33-230 Wola Szczucińska 142, tel: 14 649 52 63, 14 643 67 98
- Gminne Przedsiębiorstwo Kanalizacyjne w Niedomicach Sp. z o. o., ul. Kolejowa 10, 33-132 Niedomice, tel: 14 657 50 28
- Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Dąbrowie Tarnowskiej, ul. Zazamcze 53, 33-200 Dąbrowa Tarnowska,tel. 14 642 28 50
Wymagane Dokumenty
- Wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych.
- Zaświadczenie lub oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne. Oświadczenie składane jest pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań – oświadczający jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.
- Udokumentowanie gotowości odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną.
- Posiadanie pojazdu lub pojazdów asenizacyjnych:
- udokumentowanych potwierdzonymi dowodami rejestracyjnymi posiadającymi aktualne badania techniczne, umowami dzierżawy, najmu, leasingu,
- spełniających wymagania techniczne określone w przepisach regulujących warunki techniczne pojazdów,
- posiadającego na nadwoziu adres i nazwę firmy lub logo wskazujące na właściciela. - Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
Opłaty
- 107 zł – opłata skarbowa za wydanie zezwolenia.
- 17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
- 5 zł – opłata skarbowa za poświadczenie zgodności duplikatu, odpisu, wyciągu, wypisu lub kopii dokonane przez organ administracji samorządowej, od każdej pełnej lub zaczętej strony.
Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać w Kasie Urzędu, przelewem lub przekazem na rachunek bankowy: 49 9464 0001 2001 0000 4011 0002 w Banku Spółdzielczym w Szczucinie.
Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie wydano zezwolenia. Zwrot opłaty skarbowej następuje na pisemny wniosek.
Miejsce złożenia wniosku
Wypełnione druki należy składać na Dzienniku Podawczym Urzędu Miasta i Gminy Szczucin (parter, pok. nr 2) lub pocztą na adres: Urząd Miasta i Gminy Szczucin, ul. Wolności 3, 33-230 Szczucin.
Termin odpowiedzi
1 miesiąc, a w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych 2 miesiące.
Tryb odwoławczy
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji odmawiającej wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 14 marca 2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu określania wymagań, jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
- Uchwała Nr LIX/539/23 Rady Miejskiej w Szczucinie z dnia 27 czerwca 2023 r. w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Szczucin.