Za zgodą Ministra Cyfryzacji w Urzędzie Miasta i Gminy Szczucin utworzono Punkt Potwierdzania Profili Zaufanych. W punkcie tym można potwierdzić, przedłużyć ważność lub unieważnić profile zaufane ePUAP.
Punkt potwierdzania profili zaufanych mieści sie w budynku Urzędu Miasta i Gminy Szczucin , ul.Wolnosci 3, II piętro budynku ,pok.211.
Osoby posiadające problemy w poruszaniu prosimy o zgłoszenie się do punktu Dziennika Podawczego parter budynku Urzędu Miasta i Gminy Szczucin, ul.Wolnosci 3 lub do dowolnego innego pok. biurowego w budynku urzędu i zgłosznie potrzeby zejścia pracownika z punktu celem potwierdzenia profilu na parterze.
Czym jest profil zaufany?
Profil Zaufany ePUAP to darmowy, mobilny podpis elektroniczny do kontaktu z administracją – to odpowiednik bezpiecznego podpisu elektronicznego, weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym. Działa on podobnie jak odręczny podpis – identyfikuje osobę, która ten profil wykorzystuje. Wykorzystując Profil Zaufany klient może załatwić sprawy administracyjne drogą elektroniczną bez konieczności osobistego udania się do Urzędu, 24 godziny na dobę, z dowolnego miejsca.
Aby utworzyć profil zaufany ePUAP należy:
1. Założyć konto na stronie epuap.gov.pl.
2. Złożyć wniosek o potwierdzenie Profilu Zaufanego ePUAP w postaci elektronicznej.
3. W okresie do 14 dni od daty przesłania wniosku, zgłosić się do Punktu Potwierdzającego w celu potwierdzenia Profilu Zaufanego ePUAP.
4. Punkt Potwierdzający stwierdza tożsamość osoby wnioskującej na podstawie dowodu osobistego albo paszportu. W zakresie obejmującym: imię, nazwisko, numer pesel, identyfikator użytkownika
5. Punkt potwierdzający, po pozytywnej weryfikacji danych, potwierdza profil zaufany ePUAP i odnotowuje to na wydrukowanym wniosku wraz z podaniem czasu potwierdzenia.
Klauzula informacyjna
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w ramach profilu zaufanego.