Usługę odbioru odpadów komunalnych na terenie Gminy Szczucin mogą świadczyć firmy wpisane do Rejestru działalności regulowanej.
Wymagane Dokumenty
1. Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
2. Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
3. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
Miejsce złożenia wniosku
Wypełnione druki należy składać na Dzienniku Podawczym Urzędu Miasta i Gminy Szczucin (parter, pok. nr 2) lub pocztą na adres: Urząd Miasta i Gminy Szczucin, ul. Wolności 3, 33-230 Szczucin.
Termin odpowiedzi
1. Wpis do rejestru: do 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej.
2. Wydanie zaświadczenia: do 7 dni.
Tryb odwoławczy
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji odmawiającej dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Opłaty
50 zł – opłata skarbowa za wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (nie wnosi się dodatkowej opłaty za wydanie zaświadczenia o wpisaniu do rejestru).
25 zł – opłata skarbowa za zmianę wpisu do rejestru działalności regulowanej, dotyczącej rozszerzenia zakresu działalności objętej wpisem (tj. 50 % stawki określonej od wpisu).
17 zł – opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o dokonaniu zmian danych zawartych
w rejestrze oraz opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane zawarte w rejestrze.
17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
5 zł – opłata skarbowa za poświadczenie zgodności duplikatu, odpisu, wyciągu, wypisu lub kopii dokonane przez organ administracji samorządowej, od każdej pełnej lub zaczętej strony.
Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać w Kasie Urzędu, przelewem lub przekazem na rachunek bankowy: 49 9464 0001 2001 0000 4011 0002 w Banku Spółdzielczym w Szczucinie.
Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie dokonano wpisu do rejestru działalności regulowanej. Zwrot opłaty skarbowej następuje na pisemny wniosek.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
3. Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
4. Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców.
5. Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
6. Rozporządzenie Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów.
7. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.